Slangerup Speedway Klub går ind i 2026-sæsonen som regerende danske mestre. Netop nu er klubben i gang med de sidste forberedelser frem mod sæsonstarten i SpeedwayLigaen. Mesterskabet blev sikret i efteråret, men status her i februar er, at Slangerup fortsat er holdet, de øvrige klubber skal slå.
Efter vinterpausen er arbejdet i gang både på og uden for banen i Slangerup. Banen klargøres, og klubben arbejder med de praktiske rammer frem mod de første hjemmeløb, som traditionelt tiltrækker mange lokale tilskuere. Samtidig fylder forventningerne mere end normalt, når man møder op som forsvarende mester.
Det betyder at Slangerup igen i år vil danne ramme om top-speedway på højeste niveau. Klubben har de seneste sæsoner markeret sig stabilt i toppen af ligaen og mesterskabet i 2025 var kulminationen på flere års målrettet arbejde.
Ind i 2026-sæsonen er der ekstra fokus på kontinuitet og opbakning. Erfaringen fra de seneste mesterskabsår har vist, at frivillige, sponsorer og publikum spiller en afgørende rolle for stemningen og resultaterne på hjemmebanen. Klubben forventer derfor igen stor lokal interesse, når ligaen skydes i gang.
Selvom der endnu ikke er kørt et eneste løb i den nye sæson, er Slangerup allerede et naturligt pejlemærke for konkurrenterne. Som forsvarende mestre er klubben et hold, alle vil slå og det giver både pres og motivation frem mod foråret.
Med guldet i ryggen og en ny sæson lige om hjørnet står Slangerup Speedway dermed foran endnu et år, hvor byen kan komme i centrum for dansk speedway.
